marca 12, 2017

Coś od kuchni- nie tylko dla zawodowców ;)

Witajcie kochane mamusie. Dzisiaj postanowiłam napisać coś o gotowaniu. Jest niedziela, co prawda już się kończy ale za tydzień jest kolejna i może mój wpis ułatwi Wam niedzielną egzystencję ;)
A więc niedziela- najwspanialszy dzień w tygodniu, w którym zajadamy pyszny, aromatyczny obiadek, który slbo same albo nasze mamusie przygotowują pół dnia. Szczerze mówiąc po takim czasie spędzonym w kuchni odechciewa się wszystkiego a już na pewno nie ma się ochoty na jedzenie. Kilka godzin przy garach skłania do refleksji prawda?
Dlatego ja mówię NIE naszej półdniowej męczarni. Znalazłam złoty środek, zarówno szybki sposób na zrobienie zdrowego, pysznego obiadu, który z apetytem zje każde pokolenie- nawet to najmłodsze, najbardziej wybredne.
Kochane a więc zaczynamy nasz niedzielny, obiadowy maraton :)

DANIE NUMER 1.
Tutaj pozostawiam dobrowolność. Gotujemy ulubioną zupę, tą którą najchętniej zje cała rodzina. U nas jest to ku mojemu zdziwieniu pieczarkowa.
Podam przepis naszej ukochanej zupki pieczarkowej:) polecam, jest naprawdę smaczna :)
Składniki:
500 g pieczarek
7 średnich ziemniaków
pół pęczka koperku
pół pęczka natki pietruszki
4 łyżki śmietany 18%
pół szklanki mleka
sól, pieprz czarny mielony
łyżka vegety
kostka bulionu grzybowego
gałka muszkatałowa
liść laurowy
płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej

Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę. Do garnka wlewamy wodę, wkładamy ziemniaki, dodajemy pokruszoną kostkę buliomu grzybowego, powoli zaczynamy gotować. Kapelusze pieczarek obieramy ze skórki, kroimy, podduszamy lekko na łyżce masełka ( zupa nabiera większego aromatu), dodajemy do garnka. Pietruszkę i koperek drobno siekamy. Gdy zupa zaczyna się gotować wrzucamy posiekane zioła, gałkę muszkatałową, liść laurowy, wlewamy mleko. Doprawiamy pieprzem i vegetą. Gdy ziemniaki będą miekkie dodajemy śmietanę wymieszaną z mąką ziemniaczaną. Stale mieszając doprowadzamy do wrzenia. Doprawiamy solą.

Nigdy nie byłam zwolenniczką gotowych dań bądź fixów, które w magiczny sposób dawały nam genialne potrawy. Dla mnie zawsze były bombą chemiczną z  opóźnionym zapłonem. Jednakże gdy odkryłam Fix 100% naturalny Knorr zmieniłam zdanie. I oto powstało danie obiadowe :)

DANIE  NUMER 2.
KLOPSIKI W SOSIE POMIDOROWYM Z RYŻEM I SURÓWKĄ Z SELERA.

Danie to robimy bardzo szybko dlatego myslę, że na poczatek wstawiamy wodę na ryż. Do tego dania pasuje każdy ryż: basmati, paraboli, zwyczajny biały a nawet kasza. Wszystko zależy od gustów naszych domowników.

Składniki na klopsiki:
fix naturalny klopsiki w sosie pomidorowym
300 g mięsa mielonego
jedna kajzerka namoczona w mleku
ulubione zioła
cebula
100 ml śmietany
400 ml pomidorów z puszki- polecam krojone jest o wiele mniej pracy.

Mięso mielone mieszamy z rozdrobnioną, wcześniej namoczoną kajzerką, dwiema łyżkami fixu i ulubionymi ziołami. Z masy formujemy kuleczki, podsmażamy. Cebulę kroimy w kosteczkę, zmażymy na złoty kolor, przekładamy do rondelka, wlewamy zawartość całej puszki pomidorów, dodajemy śmietanę, resztę fixy, dokładnie mieszamy. W stawiamy na mały ogień. W sosie układamy klopsiki tak, by całe pokrył sos. Dusimy ok. 5 minut cały czas mieszając.
Całość zajmuje ok. 15 minut :)
Do obiadu warto przygotować smaczną surówkę. U nas często gości surówka z selera. Jest szybka, prosta i pyszna.
składniki:
mały seler
mały por
puszka kukurydzy
papryka czerwona
papryka zółta
pomidor
pęczek rzodkiewki
pół pęczka koperku
sól, pieprz
dwie łyżki majonezu.
Selera i rzodkiewkę ścieramy na tarce o średnich oczkack. Pora kroimy w piórka. Paprykę  i pomidorka kroimy w drobną kosteczkę. Koperek siekamy. Dodajemy odsączoną kukurydzę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Mieszamy z majonezem.

DESER
Większość z nas nie wyobraża sobie niedzieli bez ciasta. Niestety nie zawsze mamy czas i chęci by je zrobić, niektóre z nas nie lubią bądź nie umią piec. A ja mam rozwiązanie, które zwie się 3bit:)
Składniki:
puszka masy kajmakowej
3 szkl. mleka
jajko
trzy łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
pół szkl. cukru
pół kostki masła
duża paczka herbatników( ja daje petit beurre)
2 śmietanki 36%
pół tabliczki czekolady

Do garnka wlewamy dwie i pół szkl mleka, dodajemy cukier. Do miseczki wlewamy mleko, wbijamy jajko, dodajemy mąkę. Przyrządzamy z tego budyń, który studzimy. Ubijamy masło powoli dodajemy budyń, aż powstanie krem. Śmietankę kremówkę ubijamy na sztywno. Na dnie blaszki układamy warstwę herbatników, na niej rozsmarowujemy masę kajmakową. Układamy kolejna warstwę herbatników, która pokrywamy kremem budyniowym. Na warstwie kremu układamy ostatnia już warstwę herbatników. Trzecia warstwe herbatników pokrywamy śmietanką i posypujemy starta czekoladą :)
moja rada jest taka, że lepiej robić je dzień wcześniej, ponieważ nabierze smaku a herbatniki zrobią się miekkie.

Wykonanie niedzielnego obiadu zajeło mi 75 minut :) polecam :)


Dziękuję serdecznie że Poświęciłaś mi swój czas i Przeczytałaś artykuł. Mam wielką nadzieję, że okazał się przydatny. Zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam :)

10 komentarzy:

  1. omnomnom <3 wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję :) polecam spróbować bo naprawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tego fixu do klopsikow uzywam jako zaprawy do kurczaka - natrzyj, zostaw na noc i upiecz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za cenną informacje :) w sobotę wypróbuje :)

      Usuń
  4. Wow, ale smaka mi narobiłaś. A do niedzieli tak daleko! Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybko się uwinęłaś ;) I u mnie zupa pieczarkowa jest bardzo lubiana. Chociaż ja tam wolę ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam gotować ale nie znoszę dlugich, meczących przygotowań więc jak mogę ułatwiam sobie życie :) osobiście również wole ciasto :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. O tak, zgadzam sie deser jest pyszny ale ma jedną wadę- zamiast w biust idzie w biodra :(

      Usuń

Copyright © Mamusiowy Świat , Blogger