maja 28, 2019

Dlaczego boję się kochać?

Witajcie.

"Nasze życie kształtują ci, którzy nas kochają i ci, którzy odmawiają nam miłości.”
Dość głęboko dotknęły mnie te słowa. Słowa jakże prawdziwe dla każdego. Uświadomiłam sobie jak bardzo moje życie kształtują osoby, które mnie kochają i jak potrafią zmienić nasze życie osoby, które tej miłości nam odmawiają.

Jakiś czas temu czytałam książkę, o której chce Wam opowiedzieć. Tym razem nie będzie to książka dla naszych kochanych milusińskich. Tym razem jest to książka skierowana do nas samych.  Książka, którą powinni wszyscy przeczytać. Taka, która naprawdę nas uwrażliwia. "Dlaczego boję się kochać?" autorstwa Johna Powella. Książka w polskiej wersji wydana została przez Wydawnictwo Promic.

Książka jest z dziedziny tych o rozmyślaniu i podszyta jest "psychologiczno-reologiczną podszewką". Czytając ją miałam wrażenie, że jest pewnego rodzaju lustrem, które odbija i pokazuje mi pewne zachowania, z których mogę być dumna i takie, które jednak nie do Końca są powodem do dumy. Czytając tą książkę miałam wrażenie, że właśnie zaczęłam robić rachunek sumienia i zaczęłam zadawać sobie pytanie. 





Czym jest ta miłość. Bo jednak miłość to nie tylko czule gesty, randki, słodkie słówka, trzymanie za rękę. 
Każdy ma jednak swoją definicje miłości. Dla mnie miłość to przede wszystkim zaufanie, poczucie bezpieczeństwa, troska i czułość. Miłość to ciężka praca ale i ogrom radości. Miłość to odpowiedzialność- jak podkreślał Jan Paweł II. 
John Powell ściśle ukazuje, że gdy kochamy to "ja" staje się mniej ważne, wszystko przekierowujemy na "ty".
Autor dokonuje podziału oraz analizy mechanizmów i przyczyn ludzkich zachowań. Zadaje pytanie dlaczego boimy się obdarzyć miłością drugą osobę, w końcu stworzeni zostaliśmy by kochać. 

Z pewnością jest to właściwa książka dla osób, które lubią wiele rozmyślać. Po jej przeczytania z pewnością nasuwa się wiele przemyśleń m.in. nad istotą świata, nad miłością, życiem oraz możliwe, że istotnie wpłynie na zmianę naszego światopoglądu. Myślę, że warto ją przeczytać bo wnosi wiele ważnych przemyśleń do naszego życia.

Kilka szczegółów o książce.

Dlaczego boję się kochać?
Autor: John Powell 
Wydawnictwo: Promic
Oprawa: miękka
Liczba stron: 224
Cena:19.99 zł.
Książkę możesz kupić TUTAJ.

Książka została wydana przez Wydawnictwo Promic.
Składam serdeczne podziękowania Wydawnictwu Promic za przekazanie egzemplarza recenzenckiego na potrzeby tego wpisu.

Dziękuję za uwagę i poświęcony czas. Zapraszam do komentowania.

Pozdrawiam
Mama Ewelina, Julka i Ola.


2 komentarze:

  1. Wedlug recenzji Książka calkiem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierzę w zasadę trójpowrotu. Swiat w trójnasób oddaje mi to, co sama wysyłam. Jeśli obdarzam bliskich miłością, to miłość dostaję w odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Mamusiowy Świat , Blogger