maja 09, 2019

Baśnie i legendy polskie- książka w sam raz dla każdego.

Witajcie.

Każdy z nas kiedyś słuchał baśni i legend. W końcu dzieci uwielbiają baśnie. Na pewno nie raz zdarzało się Wam czekać na tą chwilę, gdy z wypiekami na twarzy słuchaliście wspaniałych baśni czy legend, które czytali na dobranoc rodzice lub opowiadali dziadkowie czy babcie. Pamiętam jak uwielbiałam siadać na ławce pod piecem kaflowym obok mojego kochanego dziadziusia i słuchać bajek, szczególnie w zimowe wieczory.
Moje dziewczynki także uwielbiają słuchać baśni, szczególnie przed spaniem. Dlatego też z ogromną przyjemnością pragnę Wam zaprezentować niezwykłą książkę.

Baśnie i legendy polskie to wspaniała książka, która zawiera w swojej treści spis dwunastu wspaniałych legend, które na pewno zna każdy z nas. Książeczka została wydana przez Wydawnictwo Aksjomat.

 Książka przedstawia wspaniałe Polskie legendy, powszechne lub mniej powszechne w naszym społeczeństwie. Legendy, które ukazują skąd się wywodzimy, pozwalające poznać nasze korzenie.
W książce znajdziemy m.in. Legendę o Warsie i Sawie- Wars młody rybak i Sawa przepiękna syrena. Połączyła ich wielka miłość, która była tak silna, że mogła pokonać wszystko.
 Poznańskie koziołki- dlaczego znalazły się nad zegarem skoro ich przeznaczenie początkowo miało być zupełnie inne?
 Toruńskie pierniki- które są najpyszniejsze na świecie a zawdzięczają to tajemnemu składnikowi, który wynalazł ubogi praktykant Bogumił.
 O kijach sprawiedliwych i wiele innych.


 Jeśli chcecie wytłumaczyć dzieciom dlaczego stolica Polski nosi nazwę Warszawa, warto sięgnąć po legendę O Warsie i Sawie.

W moim odczuciu warto sięgnąć po tę książkę, gdyż ukazuje prawdę, w której słowo „tak” znaczy „tak”, zło nazywane jest po imieniu, że za zbrodnię jest kara, a winy odkupią się dobrymi uczynkami.

Baśnie i legendy polskie to wspaniała, osiemdziesięciu stronicowa książka, z przepięknymi, kolorowymi ilustracjami, nasączonymi wspaniałą historia naszej Ojczyzny.  W moim odczuciu jest idealna zarówno dla małych szkrabów, jak i tych troszkę większych łobuziaków a dla dorosłych jest powrotem do lat dziecięcych, działa niezwykle nostalgicznie-przynajmniej na mnie ponieważ ja kocham wracać do lat dzieciństwa.

Myślę, że warto mieć tą książkę w domowej biblioteczce. Bo jeśli nie wiecie a chcecie się dowiedzieć skąd w Poznaniu wzięły się koziołki lub gdzie są najlepsze pierniki z pewnością ta książka jest dla Was. Poza tym ta książka jest naprawdę niezwykła. Dzieci ją pokochają, gwarantuje to Wam !!!

Kilka szczegółow o książeczce.

Baśnie i legendy polskie
Autor: Bogusław Michalec
Wydawnictwo Aksjomat
Oprawa miękka
Liczba stron: 80
Wiek: 3 + - choć śmiało możemy ją czytać dzieciom o wiele wcześniej.
Cena: 22,90 zł.
Książkę możesz kupić TUTAJ.

Te i wiele innych książeczek znajdziecie TUTAJ.


Książeczki zostały wydane przez Wydawnictwo Aksjomat.
Składam serdeczne podziękowania Wydawnictwu Aksjomat za przekazanie egzemplarza recenzenckiego, dzięki któremu powstał ten wpis.

Serdecznie dziękuję za uwagę i poświęcony czas, zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam.
Mama Ewelina, Julka i Ola.

5 komentarzy:

  1. Jako dziecko za legendami nie przepadałam, natomiast teraz odkrywam je z synkiem na nowo i coraz bardziej mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam identycznie jak naszebąbelkowo! W dzieciństwie nie lubiłam legend, a teraz je lubię:)Na szczęście moi synowie lubią, więc mogę razem z nimi nadrobić braki z dzieciństwa. Książka wygląda bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeglądałam ja jakiś czas temu w przedszkolu, piękne wydanie

    OdpowiedzUsuń
  4. to chyba powinna być pozycja obowiązkowa dla każdego malucha. Muszę jej poszukać w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dziecka uwielbiam wszelakie legendy i swoje dzieci też nimi zaraziłam :P

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Mamusiowy Świat , Blogger